KORTHALS a.s. voorzitter van de VVD?

Moeten ze vooral doen, dan weten ze tenminste zeker, dat ze omlaag zullen gaan in de peilingen. Het is namelijk niet alleen het CDA, dat de politieke brekebenen levert in het huidige kabinet. War denkt u van Schultz-van Hagen , die voor een dubbeltje op de eerste NS-rang wil zitten? En van Ivo Opstelten met zijn bezuinigingen op het politie-apparaat? We spreken dan nog niet eens over Uri Rosenthal van de helicopter-eva-cuatie(s) of over Henk Kamp, die met zijn “heiliger dan Gij”-gezicht nog steeds niet voor voldoende werkgele-genheid heeft gezorgd. En net zoals in het geval van De Jager vraag ik me nog steeds af, wat Markje toch zo eindeloos populair maakt. De man geeft altijd antwoord op een andere vraag, dan die net gesteld is.


Op 7 april 2011 in nrc.nl
350.000 euro wachtgeld Benk Korthals

door Ward Wijndelts
Binnenland
Het was kandidaat-voorzitter van de VVD Benk Korthals (66) die tussen 2002 en 2010 350.000 euro wachtgeld ontving, schrijft De Pers. Eerder maakte weekblad Elsevier al bekend dat het om een oud-minister van Defensie ging.

Elsevier deed een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) en ontdekte zo dat 56 oud-bewindslieden wachtgeld ontvingen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties maakte echter niet bekend om wie het ging. De Pers vergeleek de gegevens met de situatie waarin de oud-ministers verkeren en concludeert nu dat Korthals veruit het meeste wachtgeld ontving.
Korthals laat via een VVD-woordvoerder weten dat “het zeer waarschijnlijk om hem gaat omdat het bedrag overeenkomt met wat hij ontvangen heeft”. Hij zegt zich “aan de toen geldende regels” te hebben gehouden. Korthals, die minister van Justitie was in Paars 2 en in 2002 minister van Defensie was in het eerste kabinet Balkenende, verricht sindsdien ‘advieswerk’ voor een advocatenkantoor, meldt De Pers
Benk Korthals werd op 17 maart door het hoofdbestuur van de VVD voorgedragen als nieuwe partijvoorzitter. Korthals is vooralsnog de enige kandidaat. Het VVD-bestuur draagt hem voor wegens „zijn lange staat van dienst in de partij en zijn ruime bestuurservaring”.
Tot 22 april kunnen de VVD-afdelingen kandidaten voordragen. De vacature ontstond toen de toenmalige voorzitter Ivo Opstelten minister van Veiligheid en Justitie werd. Tijdens de ledenvergadering van 20 op 21 mei wordt de nieuwe voorzitter gekozen. .

Vervettingen IN het artikel zijn zoals gewoonlijk van mij.

About hansdekoning

In februari 2011 73jaar. Ex-rijksambtenaar, houdt van katten en bonsai. Is door COPD en MD niet meer in staat die hobbies full time te beoefenen en heeft moeite met scherpstellen en dus lezen. Schrijft maatschappij-kritische blogs en stoort zich daarbij aan toestanden over de hele wereld. "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
This entry was posted in Actualiteit, cda, Democratie - Media - Meningsuiting, Integere Politiek, macht, Opiniemakers, rosenthal, rutte, TOEKOMST, vvd and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to KORTHALS a.s. voorzitter van de VVD?

  1. Peet de Fries says:

    Ik ben iets jonger dan jij, maar vraag me al heel lang af of de Nederlandse politici nu zoveel dommer zijn dan zeg een veertig jaar geleden, of ik zoveel wijzer.
    Van Bommel en Plasterk zie ik als de enige politici waarvan duidelijk is dat ze hersens hebben en die ook nog gebruiken in hun werk.
    En of dit verschijnsel er mee in verband staat dat feiten er niet meer toe doen, ieders’ mening is even belangrijk geworden, zoals mijn broer dat uitdrukt ‘respect voor ieders’ mening’, helaas heb ik voor het overgrote deel van de meningen geen enkel respect, die meningen komen rechtstreeks uit onze media.
    Op VK Opinie schreef net Louise Fresco onder de titel ‘Emotie is verworden tot bron van kennis’.
    Ik zie twee mogelijke verklaringen:
    1 de ‘democratisering’ (verdomming) van het onderwijs die rond 1960 in gang is gezet
    2 internet, elke gek kan een zoekterm intikken, en citeert dan van de gevonden website
    Misschien speelt ook de verminderde talenkennis een rol, ik kan nog in drie talen satellietzenders volgen, en dan krijg ik een heel ander beeld van de wereld dan het beeld wat de westerse propaganda ons brengt.
    Ik moet toevoegen dat voor ik zelf over al m’n tijd kon beschikken ik ook geen tijd had na te gaan of wat ons wordt opgedist waar is.
    En zo heb ik nu het probleem dat ik vrijwel alles wat de westerse media brengen als feiten ik nu als propaganda zie, zoals George Orwell het in 1948 voorspelde.
    De BIg Brother is watching you maatschappij die hij ook voorspelde is ook bijna klaar.
    En zo zag ik gisteravond op Iraanse Press.tv ene meneer Shakespeare, echt z’n naam, voorspellen dat de VS z’n leger tegen de eigen burgers gaat inzetten, conform de Bahrein aanpak door VS marionet Saudie Arabië.

  2. Joke Mizée says:

    De huidige lichting ministers heeft in de eerste plaats geen scrupules, en dan krijg je geen zwaargewichten op de diverse posten. (Het doet me dan ook deugd dat Rutte zei dat er zo weinig vrouwen bij zitten omdat die niet over de juiste kwaliteiten beschikte.) Argumenten en feiten zijn ondergeschikt geworden in dit populistische klimaat.
    Het is inderdaad opmerkelijk dat Rutte zo populair geworden is. Een paar jaar geleden werd zijn gebrekkige stijl van spreken nog breed uitgemeten in de media. Nu doet hij dat nog steeds, maar zijn ‘presentatie’ is kennelijk verbeterd. Degene die hem dat heeft bijgebracht is blijkbaar niet (meer) beschikbaar om zijn collega’s eveneens in te wijden in de fijne kneepjes van het vak.

    • hansdekoning says:

      Uh, uh, uh, gosje, (breed gebaar van de handen) en ik dacht nog wel dat ik streng was in mijn ver(be)oordeling. Maar je hebt gelijk hoor, Joke, 2e garnituur. Ergens maar gelukkig, want anders krijgen we echt Lang Amerikaans. Lees uit dit nummer maar wat je interesse wekt.

Leave a Reply

