Jack de Vries treedt toe tot de directie van Hills and Knowlton.

Dat wordt dan de zoveelste zij-instromer, die zijn politieke loopbaan “beloond” ziet met het grote geld. Zie het artikel op nrc.nl.
Uit de site van Hills and Knowlton zelf. :

De brede communicatie- en bestuurservaring van De Vries in zowel politiek als bedrijfsleven, zijn bewezen vermogen om op het hoogste niveau te opereren en zijn uitgebreide netwerk maken de voormalig Communicatiemanager van het Jaar tot een waardevolle versterking van de directie bij Hill & Knowlton Nederland.
Nu zien we het uit “the horse’s mouth” . Wat maakt ex-politici zo waardevol voor het corporate bedrijfsleven? Onder meer hun “uitgebreide netwerk” zowel in politiek als in bedrijfsleven. U ziet het is allemaal één pot nat – beter gezegd een pot met glibberig slijm.

About hansdekoning

In februari 2011 73jaar. Ex-rijksambtenaar, houdt van katten en bonsai. Is door COPD en MD niet meer in staat die hobbies full time te beoefenen en heeft moeite met scherpstellen en dus lezen. Schrijft maatschappij-kritische blogs en stoort zich daarbij aan toestanden over de hele wereld. "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
This entry was posted in Actualiteit, Alles is Recht en Onrecht, baan, cda, lobbyisten, Opiniemakers, politiek, TOEKOMST and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Jack de Vries treedt toe tot de directie van Hills and Knowlton.

  1. charmley says:

    De man is uiteraard ingehuurd om opdrachten te krijgen.
    Het adviesbureau waar ik in de zeventiger jaren werkte kende al twee soorten benoemingen: werkers en opdrachtverkrijgers, vanwege hun contacten.
    Ik behoorde tot de eerste categorie, maar ik begreep wel dat ook mijn salaris betaald werd uit opdrachten.
    Ik persoonlijk benijdde de opdrachtverkrijgers niet, als de verwachte werving mislukte vlogen ze er uit.
    Dat leidde in één geval uiteindelijk tot zelfmoord, mogelijk in twee gevallen, een plotselinge dood van een ogenschijnlijk gezonden man.
    De opdrachtverkrijgers zijn er niet alleen vanwege hun contacten, maar ook om opdrachtgevers vertrouwen te geven dat er een advies zal volgens wat in hun straatje past.
    Wiens brood men eet, diens taal men spreekt.

    • hansdekoning says:

      Het zijn me de adviezen wel dan, die in het straatje moeten passen. Ongetwijfeld komt een groot gedeelte van de adviezen aan de regering ook zo tot stand. Zielig voor die twee zelfmoordgevallen, maardat zie ik Jack de Vries echt nog niet doen. Redenen? Hij haalt n.a.w. meer dan genoeg opdrachten binnen; hij “spint” de adviezen vervolgens zo dat ze precies in de gewenste straatjes passen; EN hij is Jack de Vries, de man die altijd tevreden is met zichzelf wat hem ook overkomt.

  2. fulpsvalstar says:

    “Hij haalt n.a.w. meer dan genoeg opdrachten binnen”
    Daar zal hij ongetwijfeld goed in zijn, vind ik zulke mensen sympathiek…..nou nee, maar hij zal ongtwijfeld voor dat bedrijf van grote waarde zijn en daar gaat het maar om, ik zou dat niet kunnen, als mij iets niet bevalt dan is dat voor ieder duidelijk dus zou ik voor zo’n bedrijf totaal waardeloos zijn.

Leave a Reply

