Waarschuwing m.b.t. FACEBOOK.

Facebook maakt gebruik van Facial Recognition Technology

Daar bent u het vast niet mee eens. Ik ben tenminste blij, dat mijn kat model staat voor mij.

Trouwens, een behulpzame vriend gaf de volgende “opt out” methode:
1. Go to Account in the top right corner and select Privacy Settings.
2. Click ‘Customize settings’.
3. Scroll down to ‘Suggest photos of me to friends’ and click the ‘Edit Settings’ button.
4. Click the box where it says ‘Enabled’ and select ‘Disabled’.

About hansdekoning

In februari 2011 73jaar. Ex-rijksambtenaar, houdt van katten en bonsai. Is door COPD en MD niet meer in staat die hobbies full time te beoefenen en heeft moeite met scherpstellen en dus lezen. Schrijft maatschappij-kritische blogs en stoort zich daarbij aan toestanden over de hele wereld. "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
This entry was posted in Actualiteit, Alles is Recht en Onrecht, privacy and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Waarschuwing m.b.t. FACEBOOK.

  1. Weer een goede reden om ver van Facebook te blijven. Ik had me er ooit aangemeld, op verzoek van iemand anders. Maar ik zag er het nut niet van in, reden waarom ik besloot me af te melden. Dat bleek bijna onmogelijk te zijn gemaakt. Toen ik er eindelijk diep in de kelders van de site achter was gekomen hoe je je zou kunnen afmelden, ontving ik van mijn afmelding een mailtje ter bevestiging, met automatisch meteen een bevestiging dat ik mij weer had aangemeld. Tot drie of vier keer toe. Na heel veel zoeken bleek dat ik voor een echte afmelding een verzoek moest indienen dat na twee weken zou worden ingewilligd. Met de boodschap dat als ik binnen die twee weken weer zou inloggen, mijn registratie opnieuw actief zou zijn. Sedertdien kom ik nooit meer op Facebook. Wees gewaarschuwd!

  2. bigbrother says:

    Tja, je moet steeds meer uitkijken met internet.
    Yahoo heeft de leuke gewoonte mij te vragen of ik de activiteiten van lieden wil volgen waar ik ooit eens een mail mee gewisseld heb, en de adressen al lang gewist.
    Kennelijk houdt Yahoo die gevens vast.
    Ook is me gebleken dat je e mail adressen niet kunt opheffen, de enige methode schijnt te zijn er niet meer naar om te kijken, iemand legde uit dat ze dan na 9 maanden worden gewist.
    Big Brother is watching you, wat nog schijnt te kunnen is ergens van wifi gebruik te maken, maar je moet dan wel weer opletten dat je daar niet door zogenaamde veiligheidscamera’s wordt waargenomen.
    Orwell in 1984 voorspelde dat we ook veiligheidscamera’s in onze huizen zullen krijgen.
    Face recognition leidt er toe dat we ook al niet meer anomiem over straat kunnen lopen, reizen met openbaar vervoer wordt ook al geregistreerd.
    Misschien kan fietsen met zonnebril en fietshelm nog.
    For your protection, stond vroeger op elke wc in een VS motel.
    Dat het sofi no is omgedoopt in burgerservicenummer geeft ook al te denken, alles is voor ons bestwil.
    Voor wie er in geinteressseerd is, pre paid telefoons zijn nog anoniem.

  3. Bart says:

    Zoals zo velen, had ik me nooit helemaal uit eigen overtuiging bij Hyves en Facebook aangesloten.
    De eerste, op verzoek destijds, vanuit het vrijwilligerswerk waar ik aan deelnam.
    Toen ik een keer probeerde, weer van Hyves af te komen, lukte dat niet, haha!

    Facebook ben ik ook op verzoek van een ander begonnen, omdat er gekozen was voor het aanleggen van fotoalbums binnen mijn familie. En dus doe je mee… 🙂

    Die privacyaspecten zijn vaak erg slecht gewaarborgd – tot helemaal niet!
    Bedankt voor de waarschuwing, in ieder geval…

Leave a Reply

