Antisemitisme.

Iedereen die mij beschuldigt van antisemitisme, discriminatie en rabiaat antamerikanisme, zou het gelinkte artikel eens moeten lezen. Ik heb er een paar saillante punten uit geciteerd – vervettingen zijn uiteraard van mij:
Israeli_American doctrine of war (on terror).
—At the dawn of the “war on terror,” the United States and Israel began cultivating a military doctrine called “asymmetrical warfare.” Pioneered by an Israeli philosophy and “practical ethics” professor named Asa Kasher and the former head of Israeli military intelligence, Lt. Gen. Amos Yadlin, and successfully marketed to the Pentagon, the asymmetrical warfare doctrine did away with traditional counterinsurgency tactics which depended on winning the “hearts and minds” of indigenous populations. Under the new rules, the application of disproportionate force against non-combatants who were supposedly intermingled with the “terrorists” was not only justified but considered necessary.
—Asymmetrical warfare has been witnessed in theaters of war across the Muslim world, leaving tens of thousands of civilians dead in Iraq, Afghanistan and the Gaza Strip. The strategy was formalized in the Dahiya district of southern Beirut in 2006, when the Israeli military flattened hundreds of civilian structures and homes to supposedly punish Hezbollah for its capturing of two Israeli soldiers.
—“IDF Northern Command Chief Gadi Eisenkot uttered clear words that essentially mean the following,” wrote Israeli journalist Yaron London, who had just interviewed the general. “In the next clash with Hezbollah we won’t bother to hunt for tens of thousands of rocket launchers and we won’t spill our soldiers’ blood in attempts to overtake fortified Hizbullah positions. Rather, we shall destroy Lebanon and won’t be deterred by the protests of the ‘world.'” In a single paragraph, London neatly encapsulated the logic of state terror.

Nu kan ik nog wel verder gaan met citeren, maar ik denk, dat ik mijn punt wel heb gemaakt. Vergeet vooral niet, dat het artikel onder de eerste link geschreven is door ene Max Blumenthal, een Amerikaans lid van het oude volk, die nu ongetwijfeld door sommige lezers van mijn blog uitgemaakt zal worden voor verrader. Dat neemt echter niet weg, dat ik van mening blijf, dat officieel Amerika en officieel Israel genocide tot staatspolitiek gemaakt hebben en eigenlijk aangeklaagd zouden moeten worden voor het Internationaal Strafhof in Den Haag wegens genocide, oorlogsmisdaden en antihumanitair handelen.

About hansdekoning

In februari 2011 73jaar. Ex-rijksambtenaar, houdt van katten en bonsai. Is door COPD en MD niet meer in staat die hobbies full time te beoefenen en heeft moeite met scherpstellen en dus lezen. Schrijft maatschappij-kritische blogs en stoort zich daarbij aan toestanden over de hele wereld. "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
This entry was posted in Actualiteit, Alles is Recht en Onrecht, filosofie, Integere Politiek, Internationaal Strafhof, macht, NORMEN en WAARDEN, PVV, TOEKOMST and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Antisemitisme.

  1. cynicus says:

    Het woord eigenlijk in de laatste zin lijkt me helemaal overbodig.
    In het boek The invention of the jewish people van de Israelische professor geschiedenis Shlomo Sand kwam ik gister tegen dat standaard Israelische schoolkinderen Auschwitz bezoeken.
    Ik wist dat niet, Sand schrijft dat Auschwitz Massada heeft verdrongen als grondslag van het zionisme.
    Maar ik begrijp nu waarom het gaskamer verhaal zo heftig wordt verdedigd, in hoeverre de ‘never again’ filosofie in Israel de basis is van hun meedogenloosheid kun je je afvragen.
    Het boek van Sand gaat over mythes, hoe die de basis zijn van nationalisme.
    Dat geldt niet alleen voor Israel, maar ook voor Nederland en de VS.
    Onze roemruchte tachtigjarige oorlog kom je in de meeste buitenlandse geschiedenisboeken niet eens tegen, Balkenende schrok van de reacties op zijn uitspraken over de VOC.
    Dè mythe van de VS is dat die vrijheid en democratie brengt.
    Vanmorgen zag ik hoe, terecht overigens, Syrië wordt veroordeeld voor het gewelddadig neerslaan van de opstanden.
    Maar ik vroeg me wel af of Assad in Syrië meer moorden pleegt dan Obama in Afghanistan en Pakistan.
    Ik weet niet meer op welke zender een paar dagen geleden een voormalig CIA agent zei ‘dat de oorlog in Afghanistan wordt verloren omdat er niet genoeg Taliban worden gedood’.
    Het is geen wonder dat Moslims geen enkel respect hebben voor onze waarden, die alleen met de mond worden beleden.
    Wat die waarden voorstellen blijkt er alleen al uit welk nieuws de westerse media niet brengen, vanmorgen weer een paar dode NATO bezetters in Afghanistan, en een Israelische bommenwerper aanval op Gaza.
    Maar het is verheugend dat een boek als van Sand kon verschijnen in Israel, in het hebreeuws, en in het engels kon worden vertaald.

  2. P.H.M van de Kletersteeg says:

    Niet vergeten: het zijn ook modetermen die daardoor nauwelijks beteknis hebben.
    @cynicus: je deel over islam :bullshit.
    Je gaat voorbij aan het gegeven dat de islam alleen maar minachting en haat kent voor niet moslims.
    Maar allez, iedere tijdspanne heeft z’n eigen tekortkomingen.
    Onze is overheersing door Linkschen onzin; het tegen beter weten in niet willen zien vann waar de haat komt, in relatie tot islam, en daarvoor een heel, heel hoge prijs op niet lange termijn gaan betalen.

    Je moet je maar eens afvragen: waarom zou discriminatie niet mogen?
    Wat is er mis met anti amerikanisme?
    Anti-imperialisme?

  3. P.H.M van de Kletersteeg says:

    Wat bedoelt iemand –wat zegt iemand?
    Ik denk dat je bedoelt je mijn comments niet op prijs stelt.
    Je zegt, dat je de mijne het lefste ziet…

  4. P.H.M van de Kletersteeg says:

    Over de holocaust wordt links en rechts weer veel geschreven.
    Vreemd is, meer dan 20 jaar terug.
    Maar is het van belang, of er 6 millioen of 5 millioen joden zijn vermoord/
    Denk het niet.
    Van belang is, dat een bevolking (oostenrijks/duits hoofdzakelijk) andere groepen zonder dat daar enige noodzaak voor was, industrieel af te maken, en dat ook deed.
    Het prciese aantal is niet of nauwelijks van belang

    Als er mensen zijn die daarover willen schrijven, laat die maar eens schrijven over de randgebeurtenissen.
    B.v. hoe de steden zo maar het eigendom van de joden inpikten, en ook niet teruggaven aan de overlevenden van de kampen.
    Over het verraad,het plunderen van joodse huizen.

    Als er een lijst wordt gemaakt van bv alleen het onroerend goed wat de steden pikten, en ze moeten daarover schadevergoedng aan nabestaanden betalen, zijn alle grote steden in NL failliet

    • hansdekoning says:

      Meneer van de Kletersteeg,

      Het schijnt maar niet tot u door te dringen: uw “commentaren” slaan nooit op het blog, waarop u reageert. Uw Nederlands is slecht. Ik zie u echt liever niet dan wel op mijn blog verschijnen. Nog 1 keer en ik zal alle mogelijke moeite doen om u de toegang tot mijn blog onmogelijk te maken.

      Groet, de Koning

      Op 5-8-2011 8:33,

  5. shlomo says:

    Ik weet redelijk wat van geschiedenis, en ken (dus) geen enkele religie die een positieve kijk had op de Islam.
    De splitsing van het Britse empire in wat nu India, Pakistan, Bangladesh en Afghanistan is komt voort uit haat tussen Moslims en Hindu’s.
    Of één van beide partijen het morele gelijk meer had, dat weet ik niet.
    Kashmir is voor 80 % Moslim, toch hoort het bij India.
    Misschien komt de weerstand tegen de Islam er mede uit voort dat het de jongste monotheistische godsdienst is, verder wonen Moslims systematisch op de verkeerde plekken, de enige uitzondering is Indonesië.
    Als ik Moslim was zou ik op de rest van de wereld ook geen positieve kijk hebben, lijkt me.
    Overigens heb ik als in een christelijke cultuur opgevoede atheist ook al geen positieve kijk op de club die de wereld nog meent de beheersen, het westen.
    Vanmorgen walgde ik weer bij de krokodilletranen van Hillary over een gedode baby in Syrië, geen woord over Hellfire.
    Helaas is over de holocaust geen discussie mogelijk, wetgeving schrijft voor wat we moeten geloven.
    Maar misschien mag ik er op wijzen dat het anti semitisme in de O Europese landen, Polen, Ukraine, Rusland, Litauen, etc., veel groter was dan in Duitsland.
    Duitsers vermoordden nooit eigenhandig hun buren, behalve in de Kristallnacht, daar vielen misschien tien doden.
    Wie over het vermoorden van buren wil lezen:
    Jan T. Gross, ‘Fear, Anti- Semitism in Poland after Auschwitz, An essay in historical interpretation’, Princeton 2006
    Jan T. Gross, ‘Neighbours, The Destruction of the Jewish Community in Jedwabne, Poland, 1941’, 2003, London
    Christopher R. Browning, ‘Ordinary Men, Reserve Police Battalion 101 and the Final Solution in Poland’, 1992, 2001, London.
    Dit boek bevat beschrijvingen van Litause pogroms.
    Bogdan Musial, ´Sowjetische Partisanen 1941 – 1944, Mythos und Wirklichkeit’, Paderborn 2009.
    De partisanen vermoordden niet alleenb Duitsers.
    Rich Cohen, ´The Avengers, A Jewish War Story’, London 2000.
    Een joodse visie op o.a. O Europees anti semitisme.
    Voline ( Vsevolod Mikhailovitsch Eichenbaum), ‘The unknown revolution (Kronstadt 1921 Ukraine 1918-21)’, New York 1955.
    Deze Ukrainer had ook al geen positieve kijk op joden, hun rol in het bolsjewisme.

Leave a Reply

