Wotelingswet

Het afwijzen van deze wet door de CDA-minister is wel een uitermate christelijk gebeuren, nietwaar? “Hetgeen gij aan de minsten van hen doet, hebt gij aan Mij gedaan.” Of moet dat laatste woord eigenlijk MISDAAN zijn? Het lijkt er wel op. Leers is niet alleen HardLeers, hij is ook nog keihard. Getverdemme wat een klojo. Vergeef me mijn profaniteit, ik ben geprovoceerd.
Dit heb ik gemaild aan de maker van het item in Nieuwsuur: Jan.Reiff@Nieuwsuur.nl

Ik heb toch nog een vraagje aan de minister: Wat, heer Leers zou u doen als uw eigen kinderen dit soort dingen zouden meemaken? Met hun ouders vluchten naar Bulgarije bijvoorbeeld, daar geworteld raken en vervolgens weer uitgezet worden omdat papa en mama geen vrblijfsvergunning krijgen? Onwaarschijnlijke gang van zaken? U bent hard op weg om bij een belangrijk gedeelte van de bevolking hier uw gedoogd worden kwijt te raken.
Uit Nieuwsuur: Wortelingswet

Ondanks het vertrek van gedoogpartner Geert Wilders, wil Leers ook niets weten van de zogeheten wortelingswet. Dat is een initiatief van de Tweede Kamerleden Dibi (GL), Spekman (PvdA) en Voordewind (CU) die willen dat kinderen van asielzoekers na acht jaar procedure automatisch een verblijfsvergunning krijgen. Volgens de minister is het juist in het belang van de kinderen dat deze wet de ouders niet toestaat om de zoveelste procedure te beginnen.

About hansdekoning

In februari 2011 73jaar. Ex-rijksambtenaar, houdt van katten en bonsai. Is door COPD en MD niet meer in staat die hobbies full time te beoefenen en heeft moeite met scherpstellen en dus lezen. Schrijft maatschappij-kritische blogs en stoort zich daarbij aan toestanden over de hele wereld. "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
This entry was posted in Actualiteit, Alles is Recht en Onrecht, cda, christendom, Democratie - Media - Meningsuiting, empathie, NORMEN en WAARDEN, TOEKOMST, Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Wotelingswet

  1. cynicus says:

    Het probleem is natuurlijk dat elke toegeving meer asylzoekers oplevert.
    En het lost natuurlijk niets op, in tegendeel, het hele arme deel van de mensheid naar onze vleespotten te laten verhuizen.
    Dat deze drie malloten te dom zijn om voor de duvel te dansen is al diverse keren aangetoond.

  2. hansdekoning says:

    Ik ga accoord met elke eis, die aan – in Nederland – te bereiken opleidingsniveau en – na de crisis – te bekleden baan wordt gesteld, ze moeten wel hun kost verdienen, maar verder is het op dit moment – egoïst die ik ben – natuurlijk DE oplossing voor de vergrijzing. Ik moet eerlijk bekennen, dat deze oplossing me nu zomaar ineens te binnen schiet en nog niet is doorgedacht.

  3. fulpsvalstar says:

    Hoe walgelijk ook, dit is met het oog op de verkiezingen.
    Op deze manier hoopt men kiezers van de PVV aan te trekken (welke malloot zou dit bedacht hebben…..J. de Vr. misschien), lukken gaat dit niet, dat volkje gaat toch voor “the real Thing”.

  4. joost tibosch sr says:

    Christenen als Leers verwijten ons theologen, die best iets van Jezus weten, dat we veel te modern en te zweverig zijn als we zonder opgeblazen woorden over die opvallend mensgerichte manier van leven van Jezus praten. Daar kun je in het “echte leven” niks mee…zeggen ze dan Maar wat deze kinderen betreft weet ik het wel heel zeker en ook nog eens zo ouderwets als wat, dat dat wel kan!
    Tegenover dit soort lui met hun C begin ik er maar niet meer over, ben zelfs bang dat ze dan alleen maar aan een raar soort onmenselijk medelijden denken en wijs hen dan maar -je zou denken dat ze dat misschien nog wel snappen- op recent internationaal jeugdrecht. Maar ook dat is al aan dovemansoren gezegd!
    Hoe doof en ongevoelig je van Wilders kunt worden..of van louter regeltjes toepassen! Dat laatste is mensen al heel vaak overkomen!

  5. boze says:

    Inderdaad, niet doorgedacht, ons land is al overbevolkt.

    • hansdekoning says:

      Wat dacht je van een stad als New Delhi met 16 miljoen inwoners? Waarom komt dat aantal me zo bekend voor? En wat maken die paar duizend asielzoekers nu helemaal uit op dat aantal?

Leave a comment