Oproep aan alle fracties van de Tweede Kamer der Staten Generaal

Wordt het geen tijd de A Inlichtingen en VD eens grondig aan de tand te voelen?

Rapporten van Duitse journalisten over de verantwoordelijkheid van “Al Qaida” jihadisten voor datgene, wat in de westerse pers gerapporteerd wordt als gruwelijkheden begaan door het Syrische leger en Assad’s veiligheidsdiensten.
Gezien in het licht van de toestemming die de VSA zojuist gegeven hebben voor financiële steun aan het “Vrije” Syrische Leger
lijkt het mij niet zuiver een samenzweringstheorie om te zeggen, dat n.a.w. inderdaad de Verenigde Staten van Amerika met bloedige vingers in deze vuile pap roeren.

Me dunkt – als wij onze hoogstaande Nederlandse principes willen volgen – dat wij de AIVD moeten vragen een doordringend licht te werpen op datgene, waar de “zusterdienst” CIA mee bezig is en daarvan publiekelijk en duidelijk afstand te nemen. Let wel, ik zeg deze keer niet, dat president Obama dit soort activiteiten opdraagt, maar hij is er op zijn minst van op de hoogte – anders zou zijn administratie al een bijzonder slechte zijn – en zou dus door een verbod in kunnen grijpen, hetgeen nu resulteert in medeverantwoordelijkheid voor de gruwelijkheden. Dit verandert bondgenootschappelijk stilzwijgen van onze kant in medeplichtigheid en dat wilt u toch ook niet?

Met vriendelijke groet,

Hans de Koning
Ergens is het toch wel walgelijk, dat we zo braaf achter commerciële belangen aanlopen. Want dat zijn het: oliepijpleidingen dor Syrië naar de Middellandse Zee, zodat die grote omweg van Irak over de straat van Hormuz niet meer gemaakt hoeft te worden.

About hansdekoning

In februari 2011 73jaar. Ex-rijksambtenaar, houdt van katten en bonsai. Is door COPD en MD niet meer in staat die hobbies full time te beoefenen en heeft moeite met scherpstellen en dus lezen. Schrijft maatschappij-kritische blogs en stoort zich daarbij aan toestanden over de hele wereld. "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
This entry was posted in Actualiteit, Alles is Recht en Onrecht, Amerika en politiek, arabische revolutie, Assad, Democratie - Media - Meningsuiting, Internationaal Strafhof, NORMEN en WAARDEN, Opiniemakers, rosenthal, rutte, Syrië, TOEKOMST, USA and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Oproep aan alle fracties van de Tweede Kamer der Staten Generaal

  1. hansdekoning says:

    Opmerkelijk is, dat het bericht verzonden werd om 01:46 en dat reeds vanaf dezelfde tijd een aantal fracties antwoordden dat het bericht was gelezen. En wel: PVV, GroenLinks,SP, PvdA, D66 en CU (om 02:00uur). Ik sta kennelijk bekend als de – VOORAL TE VERMIJDEN – bonte hond, want dit is eenvoudig onmogelijk, ALLEEN HET AANKLIKKEN EN LEZENVAN DE LINKS NEEMT AL MEER TIJD IN BESLAG. Een indicatie om uw stemgedrag op 12 september eens grondig te heroverwegen? Ik weet in elk geval niet meer op welke partij ik nu stemmen moet: al mijn voorkeuren qua programma trekken zich duidelijk van het kiezersvolk niets aan. Ze zullen toch een slimmere methode moeten verzinnen om mij te “vertellen, dat ze het gelezen hebben”, want deze werkt dus niet.

  2. Oliepijpleiding is er een. Maar ik denk ook dat het is om het Israël makkelijk te maken weer Libanon aan te vallen. Ze hebben namelijk nog de oorlog uit 2006 goed te maken. Die hebben ze verloren mede dankzij Syrië. Daarna is ook de weg vrij om Iran aan te vallen. Hoe dan ook, allemaal zorgwekkende toestanden.

    Ik stem niet. Want ik ben er inmiddels achter dat het allemaal niet meer uitkomt welk partij aan de macht komt. Alleen op niet ter doende zaken maken ze onderling verschil uit. Zo houden ze ons bezig Op belangrijke zaken als de EU, en oorlogen, die onze toekomst straks zullen bepalen hebben ze niets te vertellen. Slaafs zullen ze de VS MOETEN volgen in hun zelfdestructieve pad, wat de partijen ons ook voorhouden in de verkiezingen.

    “If voting changed anything, they’d make it illegal.”
    ~Emma Goldman.

    Precies!

    • hansdekoning says:

      Zonder af te willen doen aan de geldigheid van je argumenten , Reggie, ben ik toch van mening dat elk wegblijven bij de stemming een stem is voor de vijand. In feite zouden we in groten getale ongeldig moeten stemmen, dat zou – indien de kiesdeler bereikt werd – de politici pas echt tot nadenken kunnen/ moeten stemmen. O f dat dan gebeurt is een tweede, maar in elk geval kunnen we hen er dan met de neus in wrijven, dat ze noch verstand hebben, noch ons vertegenwoordigen.
      LOL: Nieuwe partij: SO (Stem Ongeldig) of SZA (Stem Ze Af).

      • Hans, ik begrijp je standpunt en zo dacht ik tot voor kort ook. Ik heb dat echter uitgezocht. Dat als je niet stemt, je stem naar de grootste partij gaat. Blijkt een hardnekkig fabeltje te zijn. Het enige effect is op de opkomstpercentage. Grappig, aan dat ongeldig stemmen heb ik ook wel eens over gedacht. Ik zie zo’n ongeldige partij nog succesvol worden ook. En idd wat een signaal zou dat zijn. Daarentegen, een historisch laag opkomstpercentage zou ook een goed signaal zijn.

      • hansdekoning says:

        Ik meende, Reggie, dat de kiesdeler tot stand kwam door het aantal opgekomen kiezers te delen door het aantal zetels. Dat zou inderdaad betekenen, dat kleine partijen met veel trouwe kiezers er baat bij hebben als er veel kiezers, die meestal op de grote partijen stemmen, wegblijven. Mijn andere – niet vermelde – argument is, dat kritiek op de regering je verplicht tot stemmen. De Stem Ongeldig Partij (SOP) blijft echter het beste alternatief.

  3. Ik stuitte gisteren toevallig op http://www.odvn.nl/
    Had er zelf nog nooit van gehoord maar bekijk het eens zou ik zeggen.

    • hansdekoning says:

      Heb je dit al gezien? ODVN:
      Onafhankelijk Democratisch Vrij Nederland. Klinkt in hun handen als een verzameling contrasterende termen. Suffe stockphoto er boven, beschuldigende vinger richting CDA/VVD/PvdA/D66 om alles wat stuk is/stuk gaat en ohja, de Nazi’s hebben de EU opgericht. Gaap. Hebben we de PVV al voor.
      Komt uit de opsomming van de partijen voor de verkiezingen van 12 september door Geen Stijl:
      http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/we_zijn_niet_gek_we_zijn_een_volksvertegenwoordiger.html
      Het zal wel aan mijn digibetisme en slechte scherpstelvermogen liggen, maar ik kan nergens een naam ontdekken bij ODVN. Of het moet de eigenaar van het gezicht op die stockfoto zijn. En daar kan ik ook maar geen naam bij verzinnen.

      • Nee, heb het gisteren pas gezien. Ik kende het ook niet. Moet zeggen die beschuldigende vinger ziet er redelijk accuraat uit. Ik mis echter nog een paar partijen in die lijst. En daarom stem ik ook niet. Want ze zijn het allemaal niet. En geen van de huidige is in staat om het tij te keren. Als puntje bij paaltje komt dan hebben zei die bevoegdheid ook niet. Voorbeelden zat. Of de Nazi’s de EU hebben opgericht weet ik niet. Ik weet wel wie de Nazi’s hebben opgericht. Dat maakt die vraag voor mij dan ook overbodig. Maar goed, uit jouw verhaal begrijp ik dat ODVN ook niets voor jou is.

        Oh ja, de stockphoto viel mij ook gelijk op…behoorljk nep kwam die over. Ik dacht eerst dat ik op een kledingsite was beland door al die “modellen”

  4. fulpsvalstar says:

    Bij het begin van de zogenaamde Arabische lente hebben we kunnen zien wat er in Tunesie gebeurde: demonstraties van schreeuwende en krijsende baarden uitlopend in een klinkende overwinning van de Islamisten.
    Nu nhoudt het parlement zich voornamelijk bezig met hoe -volgens de koran- de vrouwen zich dienen te gedragen.
    Democratie en welvaart…………..haha, armoede en corruptie als vroeger.

    Dan Lybie, Land kapot, dictator dood, ongetwijfeld een krankzinnige moordenaar maar hij had de zaken daar tenminste in de hand, nu is het daar een en al stammenstrijd en dat duurt nog wel een tijdje.

    Dan Egypte: Weer een krijsende gefrustreerde massa gekken op een plein.
    Deze maassa lijkt het bestaande regime kapot te krijgen, de Moslimbroeders winnen maar hier is het leger zo verstandig in te grijpen, voor hoe lang……….niemand die het weet.

    Ook Assad is geen aardige kerel maar je hebt helemaal gelijk, achter de opstand zittten de jihadisten die een Moslimstaat willen vestigen.
    Ik ben bang dat het regime het niet gaat redden, het zou in dat geval best kunnen zijn dat Israel gaat ingrijpen en dan is in het MO de ramp compleet.

    • rikus says:

      Ik weet ook niet wat in Syrië nu precies waarheid is.
      Ik neig steeds meer naar een overheid die zich tegen de jihadisten weert.
      Ik denk dat dit in alle landen waar de lente gloorde het geval is geweest. Er spelen andere machten mee.
      Je ziet ook dat het in Irak lang niet klaar is, ook al is Sadam verdwenen.

  5. @fulpsvarstar,

    “Ook Assad is geen aardige kerel maar je hebt helemaal gelijk, achter de opstand zittten de jihadisten die een Moslimstaat willen vestigen.”

    En wie zit er achter de jihadisten? Die jihadisten worden direct en indriect gesteund door Qatar , Saudi-Arabië, Turkije, Israël, Nederland en de VS.

    Turkije gaat zelfs nog een stapje verder door een uitvalsbasis op de grens te faciliteren:
    http://www.rt.com/news/syria-rebel-base-turkey-qatar-230/

    In dat licht bekeken vallen de uitspraken van de Egyptenaren tijdens Clinton haar bezoek aan het land, dat het de VS was die de Moslimbroederschap aan de macht hielp, op zijn plek.

    De conclusie is WIJ helpen die jihadisten aan de macht en we doen het bewust. Alleen de media is hard bezig om dat zoveel mogelijk op de achtergrond te houden en doen nu alsof Assad opeens een monster is geworden. Tot voor kort gaven ze die man nog een hand. Wat is er nu dan opeens veranderd? Niets. De VS en hun kameraden zijn nog steeds bezig het plan dat Bush op gang heeft gezet door te zetten.

    Generaal Wesley Clark probeert ons wakker te schudden maar niemand lijkt er oor naar te hebben. 7 countries in 5 year. Het tijdschema loopt wat uit maar dat is omdat de Afghanisten en Irak missie toch iets zwaarder bleken dan gedacht.

    Een ding is zeker. Met democratie brengen heeft het niets te maken.

  6. Arjan Fernhout says:

    Hans, in het politieke dorp Den Haag zal zeker in verkiezingstijd niet worden afgeweken van de beeldvorming over de grimmige toestanden in Syrië zoals dat vnl. door Hillary Clinton wordt en werd verordonneerd. Main stream media of dat nu the New York Times of Aljazeera en uiteraard kranten en tv in Nederland hebben daar in belangrijke mate toe bijgedragen. Anderhalf jaar geleden was ik nog verbaasd dat La Clinton aan media-bedrijven vroeg om de uitzendingen van Aljazeera door te geven. Na “Libië” en “Syrië” weet ik waarom ze dit vroeg. Zojuist zag ik dat een eerder geweigerd comment van mij in NRC van twee weken geleden naderhand toch geplaatst is. Een nogal ingetogen en filosofisch comment. Behalve dan de link die ik gaf.

    http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/17/watching-syrias-war-voorziet-videos-van-opstand-met-broodnodige-context/

    Waar het in die link op aankomt is het feit dat de zgn. “opstandelingen” op iedereen schieten, om vervolgens Assad de schuld te geven.

    Ook in Nederland wordt de grote behoefte aan onafhankelijke journalisten als Pepe Esbobar, Eric Margolis, Thierry Meyssan e.a. wel duidelijk.

    • Wat het erger maakt is dat die onafhankelijke en/of lokale journalisten ook gerechtigde targets zijn voor de oorloghitsers. Ik had ergens vernomen dat de collaterale aanslag op de Reuter journalisten in Bagdad in 2007 weinig te maken had met dat men dacht dat hun fotocamera’s wapens waren.

    • Arjan, kan me nauwelijks niet voorstellen dat je er tegen zou zijn maar vind je het ok als ik die link naar de video gebruik op mijn laatste blog? Past perfect bij de context.

  7. Hans (July 29, 2012 at 4:15 pm),

    Toch blijf ik er in volharden. Ik denk namelijk dat stemmen de manier is waarmee de gevestigde orde (en dan kijk ik voorbij de tijdelijk politici en wat zich overheid noemt) ons zoet houdt. De ene keer stemmen we op iemand omdat die ons overtuigd, De andere keer omdat het tegen die andere slechte partij is. Maar zij regeren niet. Zij bepalen niet. Hoogstens bepaalt men of je 100 of 130 mag rijden op een stukje snelweg. En misschien zelfs dat niet.

    Door deze mensen steeds naar binnen te stemmen (voor zover onze stem het kabinet bepaald…) houden we vind ik dit systeem in stand. En dus stem ik niet. Totdat ik zie dat er een partij opstaat die echt de idealen en belangen behartigd van de stemmen die ze ontvangen. Eerlijk gezegd ben ik die nog niet tegengekomen. Wel vele die het pretenderen,

Leave a Reply

